KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
Sławomir Furca
Telefon: 18 26-123-38
Pokój 2.4.2
Zakres kompetencji:
- współpracuje z Wójtem w zakresie kierowania bieżącymi sprawami Gminy,
- podejmuje czynności i realizuje kompetencje kierownika Urzędu w okolicznościach opisanych § 18 Regulaminu oraz w odrębnych przepisach prawa,
- reprezentuje Gminę w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Wójtem,
- analizuje i wskazuje potencjalne kierunki dla rozwoju Gminy oraz przedstawia propozycje działań w tym zakresie,
- koordynuje prace zespołów zadaniowych powołanych przez Wójta do realizacji projektów,
- organizuje prace związane z pozyskiwaniem środków zewnętrznych na finansowanie zadań Gminy,
- ustala z Wójtem strategie wykonywania zadań powierzonych nadzorowanym referatom,
- dokonuje oceny wykonywania zadań powierzonych nadzorowanym referatom,
- koordynuje współpracę między nadzorowanymi referatami a jednostkami organizacyjnymi Gminy i podmiotami zewnętrznymi,
- aprobuje wstępnie projekty zarządzeń i uchwał przygotowywanych przez nadzorowane referaty,
- wykonuje czynności z zakresu gospodarki finansowej Urzędu określone w odrębnych zarządzeniach Wójta,
- może prowadzić inne sprawy gminy w imieniu Wójta, powierzone odrębnym zarządzeniem, upoważnieniem lub pełnomocnictwem,
- może składać oświadczenia woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem w granicach odrębnie udzielonego upoważnienia lub pełnomocnictwa (samodzielnie lub z inną osobą),
- może wydawać decyzje administracyjne w granicach odrębnie udzielonego przez Wójta upoważnienia.
Zastępca Wójta nadzoruje pracę Referatu Planowania Przestrzennego i Infrastruktury oraz Referatu Gospodarki Gminnej i Zamówień Publicznych. Bezpośrednio podległe Zastępcy Wójta pozostają: Stanowisko ds. Rozwoju i Zarządzania Projektami oraz Zespół Utrzymania Infrastruktury.
Katarzyna Machaj
Telefon: 18 26-123-12
Pokój: 2.8
Zakres kompetencji:
- Sekretarz:
- ustala z Wójtem oraz wdraża szczegółowe zasady organizacji pracy Urzędu i polityki kadrowej,
- pełni funkcję koordynatora kontroli zarządczej,
- sprawuje nadzór nad wewnętrznym porządkiem pracy w Urzędzie,
- kształtuje sprawny system komunikacji wewnętrznej w tym sprawuje nadzór nad obiegiem dokumentów oraz informacji wewnątrz Urzędu,
- nadzoruje procesy informatyzacji Urzędu,
- nadzoruje zabezpieczenia mienia w Urzędzie,
- nadzoruje realizację uchwał Rady i zarządzeń Wójta,
- koordynuje realizację prawidłowego procesu legislacyjnego w Urzędzie,
- koordynuje i nadzoruje czynności związane z udzielaniem odpowiedzi na interpelacje i zapytania, petycje, wnioski i skargi,
- koordynuje czynności związane z udostępnianiem informacji publicznej w tym na BIP,
- współdziała z przewodniczącym Rady oraz przewodniczącymi Komisji Rady w zakresie organizacji sesji Rady i posiedzeń jej Komisji,
- współdziała z jednostkami pomocniczymi Gminy w zakresie organizacji zadań jednostek,
- może prowadzić inne sprawy Gminy w imieniu Wójta, powierzone odrębnym zarządzeniem, upoważnieniem lub pełnomocnictwem,
- może wykonywać czynności z zakresu gospodarki finansowej określone w odrębnych zarządzeniach Wójta.
- Sekretarz wykonuje zadania poprzez Referat Organizacji i Administracji.
Anna Golonka
Telefon: 18 26-123-25
Pokój: 2.5.1
Zakres kompetencji:
- Skarbnik (główny księgowy budżetu) prowadzi w uzgodnieniu z Wójtem gospodarkę finansową Gminy w sposób zapewniający sprawną realizację zadań Gminy.
- Skarbnik:
- opracowuje projekty budżetu Gminy i wieloletniej prognozy finansowej, ich zmiany oraz sprawozdania z ich wykonania,
- dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- dokonuje dyspozycji środkami pieniężnymi,
- wykonuje określone odrębnymi przepisami prawa zadania z zakresu prowadzenia rachunkowości,
- przygotowuje okresowe analizy i zbiorcze sprawozdania z wykonania budżetu i wieloletniej prognozy finansowej,
- opracowuje projekty aktów wewnętrznych, dotyczących sposobu prowadzenia gospodarki finansowej Gminy,
- kontrasygnuje czynności prawne powodujące powstanie zobowiązania pieniężne oraz może udzielać upoważnień dla innych osób do dokonywania kontrasygnaty,
- może prowadzić inne sprawy Gminy w imieniu Wójta, powierzone odrębnym zarządzeniem, upoważnieniem lub pełnomocnictwem.
- Skarbnik wykonuje zadania z zakresu gospodarki finansowej poprzez Wydział Finansowy.
- W celu realizacji swoich zadań Skarbnik ma prawo żądać od Kierowników i pracowników komórek organizacyjnych Urzędu oraz Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy udzielania w formie ustnej lub pisemnej niezbędnych informacji i wyjaśnień oraz udostępnienia do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji i wyjaśnień, ma również prawo wnioskować do Wójta o określenie trybu, zgodnie, z którym mają być wykonywane przez inne komórki organizacyjne jednostki prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów i sprawozdawczości finansowej.
Kierownik: Katarzyna Machaj
Telefon: 18 26-123-12
Pokój: 2.8
Zakres kompetencji:
Referat Organizacji i Administracji komórkę merytoryczną dla realizacji ciągłych i jednorazowych zadań Gminy z zakresu organizacji Urzędu oraz realizacji usług administracyjnych: w tym w szczególności:
- obsługi Rady Gminy i jednostek pomocniczych Gminy,
- koordynacji czynności związanych z udzielaniem odpowiedzi na interpelacje i zapytania, petycje, wnioski i skargi,
- koordynacji czynności związanych z udostępnianiem informacji publicznej w tym na BIP
- koordynacji czynności związanych obsługą kancelaryjną w Urzędzie,
- obsługi kancelaryjnej spraw prowadzonych bezpośrednio przez Wójta i Zastępcę Wójta,
- spraw kadrowych w tym konkursów na stanowiska urzędnicze, nawiązywanie, przebieg i rozwiązywanie stosunku pracy, służby przygotowawczej, dyscypliny pracy, szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników,
- spraw socjalno-bytowych pracowników w tym w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- oświadczeń majątkowych,
- staży i praktyk zawodowych,
- administrowania i eksploatowania budynku Urzędu,
- gospodarki materiałowej Urzędu,
- informatyzacji Urzędu i usług realizowanych przez Urząd,
- prowadzenia archiwum zakładowego Urzędu,
- obsługi kontroli zewnętrznych,
- organizacji wyborów, referendów i spisów powszechnych,
- przyjmowania oświadczeń spadkobierców i poświadczeń dotyczących własnoręczności podpisów i pozostawania osób przy życiu lub w określonym miejscu,
- spraw obywatelskich (w tym: ewidencja ludności, sprawy meldunkowe, dowody osobiste),
- obsług ewidencji działalności gospodarczej, zezwoleń na sprzedaż alkoholu
- organizacji prac związanych z wyznaczaniem podmiotów, w których odbywana jest kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna.
Stanowiska pracy w komórce organizacyjnej:
- Stanowisko ds. organizacyjno – administracyjnych w tym:
- Obsługa Rady Gminy i jednostek pomocniczych Gminy:
Telefon: 18 26-123-22
Pokój: 1.2 - Sekretariat Wójta:
Telefon: 18 26-123-38
Pokój 2.4
- Obsługa Rady Gminy i jednostek pomocniczych Gminy:
- Stanowisko ds. organizacyjno – kadrowych
Telefon: 18 26-123-36
Pokój: 2.9 - Stanowisko ds. usług administracyjno-obywatelskich w tym:
- Ewidencja ludności, sprawy meldunkowe, dowody osobiste
Telefon: 18 26-123-16
Pokój: 1.3 - Obsługa działalności gospodarczej, zezwoleń na sprzedaż alkoholu
Telefon: 18 26-123-23
Pokój 1.3
- Ewidencja ludności, sprawy meldunkowe, dowody osobiste
- Stanowisko ds. informatyzacji
Telefon: 18 26-123-36
Pokój: 2.9
Kierownik: Anna Golonka
Telefon: 18 26-123-25
Pokój 2.5.1
Zakres kompetencji:
Wydział Finansowy stanowi komórkę merytoryczną dla realizacji ciągłych i jednorazowych zadań Gminy z zakresu:
- Planowania i realizacji budżetu i wieloletniej prognozy finansowej Gminy w tym w szczególności: przekazywanie środków finansowych, ewidencjonowanie rozliczanie dochodów, wydatków, subwencji i dotacji, ewidencjonowanie dochodów, obsługa finansowa funduszy, środków dodatkowych, pożyczek, kredytów, dochodów pozabudżetowych, emitowanie obligacji,
- Księgowości budżetu i Urzędu w tym w szczególności: prowadzenie dokumentacji z zakresu polityki rachunkowości i planu kont, prowadzenie dokumentacji księgowej, rozliczenia z dostawcami, odbiorcami, pracownikami, instytucjami ubezpieczeniowymi i podatkowymi, rozliczenia płac i wynagrodzeń;
- Wspólnej obsługi finansowej jednostek w tym w szczególności: prowadzenie dokumentacji z zakresu polityki rachunkowości i planu kont, prowadzenie dokumentacji księgowej, rozliczenia z dostawcami, odbiorcami, pracownikami, instytucjami ubezpieczeniowymi i podatkowymi, rozliczenia płac i wynagrodzeń– określone w odrębnych dokumentach (Uchwały Rady Gminy w sprawie usług wspólnych lub umowy z jednostkami obsługiwanymi).
Stanowiska pracy w komórce organizacyjnej:
- Zespół Budżetu i Planowania Wieloletniego
Telefon: 18 26-123-19
Pokój 2.5 - Zespół Księgowości Budżetu i Urzędu Gminy
Telefon: 18 26-123-18
Pokój 2.6 - Zespół Wspólnej Obsługi Finansowej Jednostek
Telefon: 18 26-123-43
Pokój 2.6, 2.7
Kierownik: Krystyna Strama
Telefon: 18 26-123-21
Pokój: 1.9
Zakres kompetencji:
Referat Podatków i Opłat lokalnych stanowi komórkę merytoryczną dla realizacji ciągłych i jednorazowych zadań Gminy z zakresu podatków i opłat lokalnych w tym w szczególności: planowania dochodów z podatków i opłat lokalnych, sprawozdawczości w tym zakresie, prowadzenia rejestrów podatkowych, ewidencjonowania, wymiarów i wykazów w tym zakresie, zaświadczeń w sprawach podatkowych, egzekucji i windykacji należności w tym zakresie oraz z zakresu potwierdzenia przez Wójta zawartych umów dzierżawy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników.
Kierownik: Aneta Sarnecka-Grzybała
Telefon: 18 26-123-34
Pokoje: 2.3.1
Zakres kompetencji:
Referat Planowania Przestrzennego i Infrastruktury stanowi komórkę merytoryczną dla realizacji ciągłych i jednorazowych zadań Gminy z zakresu:
- planowania i zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz lokalizacji inwestycji,
- przygotowanie inwestycji,
- budowy, rozbudowy, modernizacji, remontów i pozostałych robót budowlanych w obiektach Gminy (realizacja i odbiór inwestycji komunalnych),
- ewidencji inwestycji komunalnych,
- zarządzania drogami Gminy i infrastrukturą drogową,
- organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- ochrony zabytków.
Stanowiska pracy w komórce organizacyjnej:
- Stanowisko ds. planowania przestrzennego
Telefon: 18 26-123-20
Pokój: 2.2 - Stanowisko ds. infrastruktury
Telefon: 18 26-123-40
Pokój: 2.3
Kierownik: Monika Holuk-Augustyn
Telefon: 18 26-123-42
Pokój: 2.1.2
Zakres kompetencji:
Referat Gospodarki Gminnej i Zamówień Publicznych stanowi komórkę merytoryczną dla realizacji ciągłych i jednorazowych zadań Gminy z zakresu:
- gospodarowania nieruchomościami Gminy w tym ewidencja, inwentaryzacja, szacowanie i wycena nieruchomości, przejmowanie nieruchomości na rzecz Gminy, zakup, sprzedaż i zarządzanie nieruchomościami,
- zarządzania budynkami, mieszkaniami i lokalami gminnymi nie będącymi w zarządzie innych jednostek organizacyjnych Gminy,
- nadzoru właścicielskiego Gminy,
- usług publicznych w obszarach:
- utrzymania porządku i czystości,
- zbiorowego zaopatrzenia w wodę,
- gospodarki odpadami,
- gospodarki ściekowej,
- kształtowania i ochrony środowiska i gospodarowania zasobami przyrody i ziemi,
- geodezji w tym (numeracja porządkowa nieruchomości, nazewnictwo placów i ulic,
- zamówień publicznych Gminy w tym planowania i przeprowadzanie zamówień oraz sprawozdawczość w tym zakresie.
- wykonywania praw i obowiązków gminy jako spadkobiercy
Stanowiska pracy w komórce organizacyjnej:
- Stanowisko ds. mienia i nadzoru właścicielskiego
Pokój: 2.1
Telefon: 18 26-123-41 - Stanowisko ds. publicznych usług komunalnych
Pokój: 2.1
Telefon: 18 26-123-41 - Stanowisko ds. gospodarowania zasobami środowiska, przyrody i ziemi
Pokój: 2.1
Telefon: 18 26-123-41 - Stanowisko ds. zamówień publicznych
Pokój: 2.1.1
Telefon: 18 26-123-14
Telefon: 18 26-123-37
Pokój 2.10
Zakres kompetencji:
Referat Edukacji i Spraw Społecznych stanowi komórkę merytoryczną dla realizacji ciągłych i jednorazowych zadań Gminy z zakresu systemu oświaty, kultury, kultury fizycznej, turystyki i wypoczynku, ochrony zdrowia, pomocy społecznej i innych sprawy społecznych nierealizowane przez inne jednostki organizacyjne gminy w tym w szczególności:
- organizacji, realizacji i rozliczania zadań z zakresu nauczania i wychowania na terenie Gminy,
- ustalania sieci przedszkoli i szkół publicznych,
- prowadzenia ewidencji szkół niepublicznych,
- realizacji zadań organu prowadzącego gminnych jednostek systemu oświaty,
- programów pomocy materialnej dla uczniów,
- dowozu uczniów do szkół,
- spraw nauczycieli w tym awansu zawodowy nauczycieli,
- działalności żłobków lub innych form opieki nad dziećmi do lat 3,
- rejestracji instytucji kultury i monitorowania ich działalności,
- opieki nad sportowcami oraz działalnością sportową,
- działalność organizacji pożytku publicznego (współpraca, zlecanie zadań)
- organizacji zgromadzeń i imprez masowych, zbiórek publicznych, sprawy repatriantów i mniejszości narodowych.
- ewidencji miejsc noclegowych oraz pól biwakowych i ich kategoryzacji
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego: Wójt
Zastępca kierownika Urzędu Stanu Cywilnego: Barbara Kowalczyk
Telefon: 18 26-123-23
Pokój: 1.3
Zakres kompetencji:
Urząd Stanu Cywilnego stanowi komórkę merytoryczną dla realizacji ciągłych i jednorazowych zadań Gminy z zakresu spraw stanu cywilnego:
w tym w szczególności:
- statystyki urodzeń, małżeństw, zgonów,
- rejestracji aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu i ich zmian,
- unieważnień, sprostowań, ustaleń treści, odtworzeń i uzupełnień aktu stanu cywilnego,
- wpisywania akt stanu cywilnego sporządzonych za granicą do polskich ksiąg,
- zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesiąca,
- zmiany imion i nazwisk,
- nadawania medalu za długoletnie pożycie małżeńskie,
- udostępniana i wymiany danych i informacji z akt stanu cywilnego oraz ich zabezpieczanie,
- spraw konsularnych.
Telefon: 18 26-123-27
Pokój: 2.11
Zakres kompetencji:
Stanowisko ds. bezpieczeństwa publicznego, stanowi komórkę merytoryczną dla realizacji ciągłych i jednorazowych zadań Gminy z zakresu bezpieczeństwa ludności, zarządzania kryzysowego spraw wojskowych i obronnych.
Telefon: 18 26-123-20
Pokój 2.2
Zakres kompetencji:
Stanowisko ds. Rozwoju i Zarządzania Projektami stanowi komórkę merytoryczną dla realizacji ciągłych i jednorazowych zadań Gminy z zakresu:
- strategii, programów, planowania, sprawozdawczości i analiz dotyczących działalności gminy oraz jej jednostek organizacyjnych a w szczególności przygotowania i realizacji wieloletnich planów inwestycyjnych Gminy,
- programów i projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym Unii Europejskiej (wnioskowanie i realizacja).
Telefon: 18 26-123-17
Pokój: 1.9
Zakres kompetencji:
Zespół Utrzymania Infrastruktury stanowi komórkę merytoryczną dla realizacji ciągłych i jednorazowych zadań z zakresu:
- utrzymania gminnych obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych nie będących w zarządzie innych niż Urząd jednostek organizacyjnych gminy ,w tym
- obsługi technicznej budynku administracyjnego Urzędu ( w szczególności: wykonywanie drobnych prac konserwacyjno-naprawczych budynku, urządzeń i środków technicznych Urzędu, usuwanie awarii nie wymagających specjalistycznej wiedzy, ogrzewanie budynku i utrzymania porządku na zewnątrz budynku)
- obsługi technicznej innych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej ( w szczególności: terenów zieleni, infrastruktury sportowej i rekreacyjnej, lokali, budynków, składowisk odpadów, ujęć wody, wiat przystankowych, itp.)
- zimowego i letniego utrzymania dróg w tym oświetlenia ulicznego,
- nadzoru nad wykorzystaniem dróg,
- zarządzania systemem komunikacyjnym na terenie gminy.